Monday, July 9, 2007

Sayang Angah....=)


Alhamdulillah…saat nie..terasa nak menitis air mata..pada menyatakan rasa kesyukuran atas segala limpah rahmat Mu Tuhan….hati sarat sebak…demi melahirkan rasa sayang ni pada Angah….my one n only elder sister…baru tadi aku dapat berita Angah dah dapat tempat di Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani, Kedah…dan akan mula berkhidmat sebagai seorang doktor tanggal 16 Julai 2007..

Menyingkap segala jerih perit bergelar student medic..uhhh...aku sendiri terasa berat...melihat angah study..terasa kerdil diri ini...dalam hati..ku berbisik.."Alhamdulillah...segala aturanNya terlalu berharga..tersirat seribu satu makna.."..mungkin sebab itulah, aku tak ditakdirkan dapat medic...walaupun itulah cita-cita dan harapan keluarga buat aku...namun, setelah mendapat farmasi sebagai 'jurusan perjuangan'..aku sujud syukur..kerna aku yakin, pemberianNya lebih bererti dari segalanya...kita merancang, Allah jua merancang...dan Allah adalah sebaik-baik perancang..

Dan apabila mengharungi hidup sebagai pelajar farmasi, aku sangat bersyukur, kerna aku yakin dan faham, bukan sebarang orang boleh megharung hidup sebagai sudent medic..tapi xpela...tiap ape yg Allah bagi, sesuai ikut kemampuan masing-masing..setiap sesuatu ada susah dan senangnya...even nak jadi ape pon, doktor, pharmacist..engineer..also a teacher...still ade cabaran dan pahit getirnye..

Dan sekarang, dah 5 tahun berlalu Angah mengharung cabaran sebagai student medic..aku kagum dengan Angah...biar mungkin kadang, timbul rasa cemburu apabila saudara mara asyik menyebut 'doktor ana'..tapi jauh dalam hati...aku berbangga...angahlah cucu pertama yang dapat buktikan, dengan ilmu kita akan disanjung...dengan ilmu, kebaikan menyelubungi kehidupan...alhamdulillah...angah jadi idola kami adik-adik....diikuti aku dengan ilmu ubat...(future pharmacist inshaaALLAH), Ahh yang jugak mengikut jejak angah untuk bergelar 'Doktor Ahh'..hehe..dan adik2 yang lain..inshaaALLAH akan berusaha demi menjadi manusia berjaya dunia akhirat...

Jutaan terima kasih tak terhingga buat mak dan abah yang terlalu banyak mencurah kasih dan sayang buat kami anak-anak mak abah..terima kasih juga kerana mendidik kami adik beradik hingga kami jadi manusia berguna hari ini...

Ya Allah..sayu hati ni mengucap kata syukur..atas nikmat Mu yag tak terhingga...terasa tenang dan bahagia mengenang keluarga...

Ya ALLAH..terima kasih atas anugerah ibu ayah terbaik bagi kami...

Ya ALLAH..terima kasih atas nikmat usrah sa'adah...

Untuk akhirnya buat entry kali ini...ku panjatkan doa moga Angah dipermudahkan mengharung hidup sebagai seorang yang bertitle 'Dr'...bak kate orang, amik medic nie..belajar susah, keje pon susah...huhu...moga Angah diberi kekuatan dan ketabahan untuk berbakti pada anak bangsa, jua agama....

SAYANG ANGAH...=)

No comments: