Monday, September 17, 2007

Entah apa lagi salah diri ini...???


Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Ku mulakan coretan ini dengan namaMu yang indah...seindah kasih jua sayangMu pada tiap insan bergelar hamba...

Hmm..ku memaksa jari menukil bicara...kerna hati tak mampu lagi menahan sebak yang ku rasa...setelah sekian lama...hanya Kau saksi betapa pedih dan seksa menanggung perasaan yang terpendam...hingga saat ini...ku luahkan jua ya Rabb...kerna hakikat diri tak sekuat yang kudamba...

Entah apa lagi salah diri ini pada dia..??
Entah apa lagi silap bicara yang pernah ku kata...??
Entah apa lagi kekurangan diri ini yang tak boleh dia terima..??

Ya ALLAH...pada siapa lagi aku nak luah..?? adakah insan yang faham apa yang aku rasa saat ni..??...

Aku tak tahu...apa lagi yang dia nak??..
apa lagi kekurangan diri yang dia nampak..??
apa lagi ya ALLAH...???

sekian lamanya ku terima segala seadanya...
hanya Kau saksi betapa pedih aku menghadapi kedinginan...
hanya Kau tahu betapa seksa aku menanggung rasa tak tahu...lagi keliru...
keliru pada kedinginan seorang sahabat...
keliru pada segala tindakanku yang bagai tak kena di mata dia...
keliru kerna aku tak tahu apa lagi yang dia mahu...


pasang surut keceriaan kami...sentiasa membuah rindu di hati ini...
namun masa yang silih berganti...membawa pergi segala memori...menghilangkan segala rasa pada dia yang pernah dulu memahami...

Ya ALLAH..hingga ke saat ini..aku masih berusaha jua menanti...andai ada peluang jua ruang untuk ku baiki segala kekurangan...andai masih ada lompang pada segala tindakan...namun terkadang aku pasrah...terkadang aku hilang arah...kerna terasa diri terlalu hina di mata dia...apa lagi daya diri ini ya Rabbi...?? ;(

hingga saat ini jua...bagai hilang segala daya...mampukah aku biar masa menentu segala..?? mampukah hati menahan rasa..??

ku kembalikan segalanya padaMu..Kau Yang Maha Tahu....

3 comments:

ink3r said...

moga ukhuwwah berkekalan di mana jua..
sesungguhnya Allah besama-sama orang-orang yang bersabar

Anonymous said...

Assalamualaikum..aneem, walaupon kiter xtau masalah yang awak hadapi tapi terasa nak menitik airmata baca nukilan awak ni..sebagai seorang sahabat, kalau boleh kiter nak berkongsi semua dengan awak..tapi sahabat xselalu ada depan mata..harap awak tabah menghadapi ape jua yang awak hadapi sekarang hea..chaiyokk...=)

NuR^QaLBi said...

wsalam....

to anoi_comel..thanx sbb memahami..n thanx 4 alwitz being there...nantila..ade kesempatan, aku cite ape yg jd..inshaaALLAH...

to ink3r...thanx 4 the words...sabran jamila...ALLAH akan bersama org2 yg sabar...doakan ukhuwwah yang terjalin sentiasa subur dalam maghfirah ALLAH...