Saturday, June 23, 2007

UHIBBUKUM FILLAH..

Ya ALLAH…saat ini..ku tak berdaya lagi...hanya dua tangan ini mampu ku tadahkan demi mengadu…merintih padaMu… siapa lagi teman yg sentiasa ada di sisiku..??…siapa lagi pendengar setia yang sentiasa di sampingku..??..siapa lagi tempat ku merintih jua menangisi segala nasib diri menghadapi segala dugaan ketentuan dariMu jua…hanya padaMu ku curahkan segalanya….kuatkan hati hambaMu ini Ya Rabb..

Ya Rabb..terima kasih atas pertemuan yang Kau takdirkan…setiap yang Kau tentukan, terselit 1001 hikmah yg tak mampu ku ungkapkan rasa syukur di hati ini…Ya ALLAH…selama ini, jarang aku mengerti kepayahan orang lain menghadapi hidup sehari-hari…kerna diri ‘dilimpahi’ nikmat yang hakikatnya jarang aku syukuri…

Ya ALLAH, tak terbendung lagi manik jernih ini..ku limpahkan ia di hadapanMu jua Ya ALLAH...sedih hatiku tak terbendung mengenang nasib sahabat2ku...


~ukhuwwah fILLAH..bertemu berpisah kita kerana ALLAH..~

Sahabat…maafkan diri ini…jarang aku menyelam ke dasar, mendalami kepayahan hidup yang kalian rasakan selama ini…sesekali dapat berkongsi bersama…terasa diri ini terlalu dhaif...dhaif dengan segala pengetahuan ttg kepayahan jua kesulitan hidup kalian...selama ini, seringkali kita berkongsi suka...namun jarang sekali kita berkongsi duka...

Maafkan diri ini…seringkali aku tiada tika kalian memerlukan...jarang aku menghulurkan tangan, meringankan beban...aku hanya sahabat yang mementingkan diri sendiri...ya Rabb..ampunkan diri kerdil ini...=(

Sayu hati mendengar segala masalah yang bertimpa…ku ingin meringankan bebanmu sahabat…tapi apa dayaku..??..kadang aku buntu...apa yang mampu aku sumbangkan dalam ketidakupayaanku…ku terkenang diri mereka yang sarat kasih jua sayang dari insan-insan yang sentiasa disisi menemani perjuangan…hakikat diri ini jua tidak ‘sekaya’ itu...namun ku bersyukur…aku masih dikurniakan kasih sayang dan perhatian dari mereka yang aku sayang…

Terkenang kalian, ada yang terpaksa menagih kasih hanya dari sahabat yang kadang tak mampu selamanya berada disisi…mencari perhatian kerna hati yang inginkan belaian…mencari kasih, tempat hati dapat merintih...menyandar sedikit harapan pada hati yang mampu untuk disandarkan...terlintas jua pada pengorbanan diri ini demi memberi sedikit ‘perhatian’ buat menemani perjuangan kalian…tapi, aku tak mampu ‘memberi’ perhatian yang ‘sebanyak’ itu…kerna ada batasnya yang tidak mampu aku menghadapinya…

Ya ALLAH…mengenang sahabat…ku bersyukur…apa yang Kau beri selama ini…masih mampu ku hadapi berbekal semangat jua kekuatan dariMu jua...namun, terkadang, cabaran di bahu sahabatku...terlalu berat mata ini memandang, dan pasti...berat lagi bahu mereka yang memikul...terasa ingin ku ambil sedikit beban itu…tapi aku jua tak mampu….ya ALLAH…ku yakin, apa yang Kau beri, sesuai dengan daya kemampuan setiap hambaMu…tapi ku rayu Ya Rabb….ringankan beban sahabatku…permudahkan segala urusannya…tak sanggup hati melihat ‘perjuangan’ mereka…hanya doa kudus ini mampu ku panjatkan padaMu ya ALLAH…Kau yang Maha Memberi…dan hanya Kau yang lebih Mengetahui….

Ya ALLAH…sarat sebak di hatiku…dengari bisikan hati kecil ini…Bantu perjuangan kami hambaMu….menelusuri jalan dari rantai perjuangan KekasihMu yang tercinta….jangan Kau biar kami putus asa atas segala dugaan ujian tarbiyyah dariMU…teguhkan hati kami….thabatkan hati kami dalam perjuangan agamaMu….

Sahabat…tiada daya mengatasi upaya…hanya sekalung doa mampu ku hadiahkan buat kalian…hanya doa tulus ini mengiringi perjuangan kita…moga hati kalian lebih kuat, lebih tabah menghadapi ujian dunia, bekalan bagi ganjaran Jannah di daerah sana…


~ kasih sayang yang tertitip..kan kusyukuri selamanya...~

Sahabat…hanya ALLAH saksi kasih dan sayangku pada kalian saat ini…ku bersyukur kerna dalam ’persinggahan’ sementara ini, ku diberi peluang merasai sejuk dan tenang hati merasai kasih jua sayang dari sahabat...yang mengajarku erti susah payah, suka duka dalam perjuangan...

Moga hati kita sentiasa thabat dalam menegakkan perjuangan agama ALLAH… perjuangan yang tak pernah pudar dalam hati setiap mujahid jua mujahidah agama…salam sayang buat kalian…sahabat seperjuangan….uhibbukum fILLAH…



p/s : People don’t care how much you know, until they know how much you care!!

No comments: