Friday, May 4, 2007

GERHANA KESAYUAN..

Malam siang berlalu-gerhana kesayuan tiada berkesudahan-detik masa berlalu tiada berhenti,oh syahdunya..-sejenakku terkenang hakikat perjuangan-penuh onak dan cabaran-bersama teman2 harungi kehidupan,oh indahnya..-hati ini sayu...mengenangkan-sengsara didalam perjuangan-jiwaku merana dan meronta mengharapkan kedamaian dan jua ketenangan-tetapiku akur pd hakikat-suka dan duka dalam perjuangan-perlu ketabahan dan kekuatan-keteguhan hati berlandaskan IMAN...

Bait indah lagu SELAMAT BERJUANG..menitis lagi airmata nie..menangis lagi hati ni...mengenangkan saat diri ni terjatuh dan tersungkur dalam ranjau duri perjuangan..ntah berapa kali aku terjatuh..parut dahulu belum hilang..muncul pula luka yg lain..aku pon xpasti luka pd tempat yg same atau tak..yg pasti aku terase pedih kesakitannye..

Kdg hati kecil berbisik..kenape aku terjatuh?..sedangkan tiap kali tersungkur,dengan tekad dan azam yg kuat aku gagahkan diri utk bangun..namun,tiap kali dugaan datang..aku gagal...aku terjatuh lagi...aku dah usaha..cuba segalanye...namun,hati ni tetap teruji..segala sudutku koreksi..Ya Allah..ampunkan hamba kerdil ini..

Biarlah ku sendri..Ku mencari damai di hati..air mata basah di pipi,xmungkin dpt membasuh luka ini..adakah insan di sana yg memahami perit hati ini?..adekah insan di sana sudi berkongsi kesakitan ini..?..acap kali aku menumpang kasih..mengadu pd diri dan hati yg sudi...namun,hakikatnya...hati ini perlu kuat..tali pergantungan pd Dia adalah segala-galanya...tiap saat Dia rindukan aku..Dia yg menyayangi aku..tapi..aku lupa..lalai dan leka..Dialah segala-galanya..Ampunkan aku Ya Rabbi..

Onak duri perjuangan lumrah dlm hidup ini..ku akur pd hakikat...suka dan duka perjuangan perlukan ketabahan jua kekuatan...keteguhan hati berlandaskan IMAN..segalanya TERBAIK buat diri ini..tanda cinta jua kasih suci abadi...TERIMA KASIH YA ALLAH...

Ya Rabbi...Kuatkan hati ini..tenangkan jiwa resah ini..aku insan lemah..hamba kerdil jua hina di sisiMu..

No comments: