Friday, May 4, 2007

KU BERSYUKUR...

Sayu hati mengenangkan diri yg tidak mengenal budi..Ya ALLAH,ampunkan dosa anak ini..bukakan pintu hati anak ini..agar dia tahu erti kasih syg..agar die sedar hakikat pertalian...
Mereka melahirkan,membesarkan,memberi pendidikan pd aku..mereka beri segala yg TERBAIK buat diri aku..segala2nya penuh kasih sayang..mereka tak pernah minta balasan..insan bergelar mak dan abah..merekalah insan yg takkan ada gantian..2 insan yg paling aku sayang...

Usia yang kian meningkat..segala kasih sayang yang tercurah bagai warna yang mencorak diri ini...akulah insan hasil acuan kasih sayang tak terilai dari mak abah..alhamduliLLAH..

Siapa aku untuk menilai?..siapa aku untuk merasakan kekurangan..?..kadang diri dan emosi ini kalah pada godaan durjana...yang membisikkan kata-kata nista..terpandang pada sahabat..terasa diri ini kurang segalanya..kasih sayang yang tak pernah berkurang dipersalahkan..hanya kerana diri yang mengharapkan kesempurnaan..diri yang tiada kepuasan..diri yang inginkan belaian..ampunkan diri ini,Tuhan...

Biar ape tanggapan orang..biar mungkin diri tak serupa kawan dan rakan...aku bersyukur...kerna hadirnya kurniaan tiada ternilai..harga sebuah kasih sayang anugerah emas dr Tuhan..tak termampu ku balas segalanya..hanya kasih sayang tulus suci dari hati kecil ini,buat dua insan penyeri diri jua sanubari..mak dan abah tersayang...

Ku berjanji,tiada lagi rungutan,tiada lagi penyesalan..kerna segalanya adalah KETENTUAN TUHAN..yang TERBAIK buat mereka yang bergelar insan...

Ya ALLAH...ku damba cintaMu..ku kembara dalam pencarian redhaMu..kerna Redha Kau adalah jua Redha ibu bapa ku...peliharalah hatiku..

Ya ALLAH Ya Tuhanku,ampunkanlah segala dosa-dosaku jua dosa-dosa kedua ibu bapaku...dan Kau kasihanilah mereka berdua sepertimana mereka mengasihaniku sewaktu aku kecil..Amin Ya Rabbal 'Alamin..

No comments: