Friday, May 4, 2007

the precious moment at... KERTEH...=)

Hmm,just wanna jot something 'bout my ever precious moment during tis holiday..tanggal 21 November..aku sampai kat kerteh..never plan before..tp sbb xsampai atie nak tolak jemputan 'mereka' yg aku syg..=)



Actually,bukan first time jejakkan kaki kat KERTEH..slalunye lintas je pekan tue,tp kali nie,alhamdulillah..sampai gak..bile trn dr bas..'ibu' amik..bw balik umah..xtaula umah sape tue...hehe..

Sampai je dpn umah,hmm,syukur sbb teringin sbenanye tgk 'life' the one i ever respect..the one named 'sahabat'..my first impression,sejuknye mata memandang..dgn laman yg ala2 gazebo..(,")..i like it..simple tp menarik..




Hmm,melangkah je masuk umah..hati berbisik.."Alhamdulillah..sampai jugak aku kat umah die"..my ever beloved 'sis',Faten dah sedia menanti..hihi..lps letak beg kat 1 sudut..aku pon jalan2 dlm umah tue..meliar je mata..bukan cari ape..tapi saje nak 'copy and paste' sumenye dlm memoriku..padahal lmbt lg nak balik..=P lepas dah puas belek tiap inci sudut..=),faten ajak naik bilik..die letak beg aku dlm 1bilik..seems like bukan bilik pompuan..tgk je mmg sah bilik org bujang,cume bezanye dgn bilik2 bujang yg lain,bilik tu kemas sekemasnye..sbbnye?...ibu and faten dah kemaskan..tu pon dgn teruk,i guess..haha..jgn mare!! =P

First day kat situ,alhamdulillah ok..cume aku segan2 sket..lg2 dgn 'abah'..memule xtau nak pggil ape..nak pggil 'pakcik',wife die aku pggil 'ibu'..anak die aku mengaku 'adik'..so,nak xnak tebalkan muke panggil 'abah'..hehe..seb baik they all very sporting..tgk muke 'abah',garang rasenye..tp salah assumption aku..he's really sporting and full of humour..xkering gusi dibuatnye..huhu~

Hmm..byk yg aku lalui spjg 6hari kat sane..mmg memori yg xkan luput dr sanubari..actually,tu jugakla 'life' yg aku impi..'life' yg ade 'biah solehah',i guess..tibe solat maghrib,kami bersiap gi surau solat jemaah..then,kebetulan malam jumaat,bace Yaasin and dgr tazkirah...uhhh..i really miss it..miss that moment...tiap kali doa,menitis air mate,terharu sbb dpt peluang rs tu sumer..tahla..susah nak gambarkan perasaan tue..really being appreciated..

On friday,pegi Kuantan...bcoz that's the only holiday for ibu..sblm bertolak,msg2 'make up'..aku ingt,aku plg lmbt sbb tgk ibu dah siap..so,dgn 'gelojoh'nye tempek bedak..huh!!dah siap..kuar je bilik.."lor,Faten xiron tudung lg??.."bisik hatiku..haha..then,masuk bilik Faten..ade byk lg tudung ats katil die..tetibe faten kate,"Kak,pilihkan tudung,xtau mane satu nak pakai..".Aku pon kate,"pakai je yg mane pon,kene je..hah,yg coklat ni pon ok,kene dgn warne lantai..ehh,yg hitam pon ok,kene dgn warne bunge..sume ok je"..haha...pening faten dibuatnye..last2,die sambar warna coklat.."Kak,kite boria la arie nie..biar org kate kite twin..hari nie je.."aku pon stuju je..actually,ari tue,aku n faten pakai baju same..bj yg aku hadiahkan kat die..mmg bj tu sebijik bj aku..ditempah istimewa ilham sendri..huhu~



Hmm..gi shopping kat kuantan..then gi hospital ziarah jiran ibu..besla gak..kenal rame org..then,singgah restoran dinner..huhu~..i miss that moment..seems like my own family..=) ade gak pegi umah jiran ibu..borak2..hmm..bes..i enjoyed it..

Over all,i've enjoy every moment there..really enjoy..i missed all those moment..huhu~ cycling petang2 dgn faten..gi jalan keliling taman panalex..=) and every moment being wif that 'loving usrah'...i'll never forget it..

Last but not least..i feel very grateful to have this chance being in that family..Alhamdulillah..moge segala kenangan akan tersemat dlm sanubari nie..a memory of being loved and appreciated of others..i miss and forever love all of you..sampai jumpe lagi..one day...insyaAllah..=)

No comments: